Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

När man säger att man är usel på något

Har tänkt på en sak.
Jo, att om man säger att man är till exempel usel på svenska, tolkar jag det i alla fall som att man inte kan någonting. Gör du det?

Om någon säger till mig att den är skitdålig på engelska, så tolkar jag det som att personen inte ens kan kolla på ett youtubeklipp eller lyssna på en låt på engelska.
Eller om man säger att man är dålig på matte, då känns det som att personen inte kan någonting..
Men det kan man ju?
Krångliga saker det här, va?

Iallafall, det är osmart att säga att man är usel på något, då tolkas man oftast helt enkelt som usel..

Postat av: Anonym

mm

2012-03-17 @ 12:41:29
Postat av: ella

haha nu när jag tänker lite så aa xD

2012-03-17 @ 12:41:50
URL: http://ellahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0